شرکت کاسپین پیشرو در زمینه “هوش تجاری” و “داده کاوی” پروژههای متعددی را در این حوزه برای شرکتهای پرداخت از جمله تجارت الکترونیک پارسیان و پرداخت الکترونیک سپهر(PSP بانک صادرات) انجام داده است. از جمله میتوان به بسته هوش تجاری شامل زیر پروژه های تراکنش، دارندگی، پایش مستمر مشتریان، بازرسی، نرم افزار تلفن همراه و... اشاره کرد. در حوزه دادهکاوی هم میتوان پروژهای بخشبندی و وفاداری مشتریان، تحلیل روند رفتار مشتریان، پیشبینی رفتار آینده مشتریان، تحلیل سوییچ و پیشبینی میزان خطاها را نام برد. در راستای تکمیل سبد محصولات داده محور در شرکتهای پرداخت الکترونیک، این بار شرکت کاسپین اقدام به تولید محصولی جدید تحت عنوان “تحلیل مبتنی بر مکان مشتریان” نموده است.
“تحلیل اطلاعات مکانی بر روی نقشه” سبب کشف الگوهای پنهان جغرافیایی و درک پیچیدگی مکانی می شود. با ترکیب استفاده از روابط ذاتی مکانی و دیگر اطلاعات تحلیلی استخراج شده توسط هوش تجاری، فرایند تصمیم گیری در سازمان کاراتر و چابک تر می شود و روند تصمیمگیریها سریع تر، دقیق تر و هوشمندانه ترخواهد شد. از مزایای استفاده تحلیل دادهها ی مکانی شرکت کاسپین (واحد هوداد) می توان به موارد ذیل اشاره کرد: