خبر ها

متن خبر

مدیر طرح و برنامه شرکت کاسپین در گفتگو با راه پرداخت مطرح کرد / حرکت به‌سوی سیستم‌های نوین بانکداری
مدیر طرح و برنامه شرکت کاسپین در گفتگو با راه پرداخت مطرح کرد / حرکت به‌سوی سیستم‌های نوین بانکداری دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ ۹:۵۶ ق ظ

شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین (سهامی خاص) در تاریخ ۲۳ دی‌ماه ۱۳۸۲ به ثبت رسید و در حال حاضر یکی از شرکت‌های عضو گروه هلدینگ داده‌پردازی بانک پارسیان است. این شرکت با به‌کارگیری استانداردهای به‌روز جهانی و از طریق توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی با تمرکز بر راه‌حل‌های پولی و مالی می‌کوشد کسب‌وکار مشتریانش را با نگاه شرکای تجاری خود، توسعه داده و توان رقابت‌پذیری آن‌ها را بهبود بخشد. در گفتگو با فاطمه عرفانیان، مدیر طرح و برنامه شرکت کاسپین به سابقه فعالیت‌های این شرکت و برنامه‌های آتی پرداختیم.

فعالیت‌های شرکت کاسپین

عرفانیان در مورد سابقه فعالیت‌های شرکت کاسپین از زمان تأسیس خود گفت: «شرکت تأمین خدمات کاربردی کاسپین با هدف تمرکز و افزایش چابکی در تأمین نیازهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۸۲ توسط گروه پارسیان ایجاد شد که با توجه به رشد قابل‌توجه زیست‌بوم فنی این شرکت، به‌سرعت پتانسیل لازم برای ارائه خدمات و محصولات به سایر بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های فعال در حوزه پولی و مالی و فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را به دست آورد.»

مدیر طرح و برنامه شرکت کاسپین در مورد پروژه‌های فعال گروه پارسیان بیان کرد: «پروژه‌هایی در سطح کل گروه پارسیان در این واحدهای کسب‌وکار در حال انجام است که از میان آنها می‌توان به پروژه تجمیع داده‌های شرکت‌های گروه پارسیان باهدف هم‌افزایی و استفاده بهینه از داده‌ها و ایجاد انبار داده مشترک در سطح گروه پارسیان که توسط واحد کسب‌وکار هوداد و همچنین پروژه تجمیع سرویس‌های گروه پارسیان روی پلتفرم بانکداری باز (کبالت) توسط واحد کسب‌وکار کبالت اشاره کرد.»

طرح تحول شرکت کاسپین

عرفانیان در مورد طرح تحولی این شرکت گفت: «با توجه به تعدد و تنوع محصولات و خدمات موجود، شرکت کاسپین با هدف افزایش بهره‌وری و کارایی، ارتقاء توان رقابتی با تأکید بر بهبود شاخص‌های قیمت و کیفیت، امکان برندسازی مستقل و همچنین شناسایی فعالیت‌های سودآور، طرح تحول پیشنهادی خود را در گروه پارسیان به تصویب رساند. بر اساس این طرح، پنج خط کسب‌وکار در قالب واحدهای کسب‌وکار به‌صورت مجزا و مستقل تعریف و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. این طرح تحول شامل واحدهای کسب‌وکار سامانه‌های موبایلی (هوبنک)، بانکداری باز (کبالت)، محصولات هوشمند (هوداد)، خدمات امنیت فناوری اطلاعات (هوپاد)، خدمات زیرساخت شبکه و مراکز داده است.»

مدیر طرح و برنامه شرکت کاسپین در توضیح این طرح افزود: «فعالیت‌های مربوط به استقرار این طرح در حوزه‌های مختلف مدیریتی، مالی، منابع انسانی، حقوقی، فرایندی، زیرساختی برنامه‌ریزی و تدوین شد. این طرح با تلاش بی‌وقفه کلیه کارکنان و حمایت مدیران ارشد سازمان در تمامی سطوح گروه پارسیان، مطابق برنامه زمان‌بندی در کمتر از یک سال اجرایی شد که درنتیجه آن واحدهای کسب‌وکار به‌صورت مستقل از ابتدای سال مالی ۱۴۰۰ (بهمن ۱۳۹۹) فعالیت خود را آغاز کردند.»

عرفانیان در مورد نتایج رضایت‌بخش اجرای این طرح تحول گفت: «اکنون پس از گذشت دو دوره سه‌ماهه، مقایسه اهداف استراتژیک با نتایج شاخص‌های کلیدی عملکردی مهر تأییدی بر به ثمر رسیدن تلاش‌های کلیه عوامل مشارکت‌کننده در طرح تحول کسب‌وکار است. علیرغم اینکه اهداف به‌صورت چالشی و جسورانه تعیین‌شده بود، با تلاش مستمر و بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد، جوان، خلاق و مسلط بر دانش فنی روز توانستیم در نیمه ابتدایی سال، به نتایجی فراتر از اهداف پیش‌بینی‌شده دست ‌یابیم به‌گونه‌ای که این امر بازنگری در اهداف و برنامه‌های واحدهای کسب‌وکار را به امری ضروری تبدیل کرده است.»

برنامه‌های آتی شرکت کاسپین

عرفانیان در مورد برنامه‌های آتی شرکت کاسپین بیان کرد: «در حال حاضر بازنگری برنامه‌های استراتژیک با رویکرد تنوع‌بخشی به سبد خدمات / محصولات، توسعه سهم بازار و حرکت به‌سوی سیستم‌های نوین بانکداری در دستور کار ما قرارگرفته است. استقرار سیستم‌های مدیریتی نوین نظیر سیستم مدیریت ریسک در صنعت بانکداری با بهره‌گیری از استانداردهای کوبیت و ای‌آر‌ام نیز یکی دیگر از مواردی است که برای آن‌ برنامه‌ریزی شده است.»

مدیر واحد طرح و برنامه کاسپین در خصوص نقش این واحد در پیشبرد اهداف شرکت کاسپین گفت: «مأموریت اصلی طرح و برنامه کاسپین برنامه‌ریزی امور خرد و کلان، نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌ها و برنامه‌ها، طراحی و تدوین فرایندها و به‌طورکلی هموارسازی مسیر سازمان در دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده است. البته با توجه به پیاده‌سازی طرح تحول صیانت از یکپارچگی برنامه‌های استراتژیک، ساختار، فرایندها و نظام‌های مدیریتی موجود نیز اهمیت به‌سزایی دارد.»

منبع خبر: راه پرداخت