نوروز جشن نو شدن و دگرگونی، جشن شادی و شکوفایی، جشن همدلی و همپیمانی، زمان شنیدن ترنم پاکی صفای روح و جان و فرصتــی دوباره برای تــازه شدن و باز نگریستـن بر چگــونه زیستــن است.
جشن بیستمین سالگرد تاسیس شرکت کاسپین، با حضور مدیران و پرسنل مجموعه در روز یکشنبه 24 دی ماه 1402 در محل شرکت، برگزار شد. در این مراسم آقای نقشوان مدیرعامل محترم شرکت، ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای تمامی پرسنل در راستای تحقق اهداف شرکت، اظهار امیدواری نمودند روند رو به رشد و پیشرفت شرکت با شتاب بیشتری در آینده نیز ادامه داشته باشد. بخش پایانی این مراسم به پذیرایی و گرفتن عکسهای یادگاری توسط کاسپینی ها اختصاص داشت.
نمایشگاه کار، رویداد جذابی است که به ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه کمک نموده و به فرایند استخدام دانشجویان و فارغالتحصیلان در شرکتها کمک میکند. همچنین حضور در این نمایشگاهها باعث ارتقاء برند کارفرمایی و شناخت بیشتر کارجویان از شرکتها میشود.
دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت در روزهای 29 و 30 آبان ماه 1402 در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار گردید. در این همایش و نمایشگاه که به همت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار می گردد و امسال با عنوان «گذار به بانکداری هوشمند» نامگذاری شده بود، بیش از 50 شرکت فعال در حوزه پولی و مالی کشور حضور داشتند.
با توسعه روز افزون فضای کسب و کارهای دیجیتال، ماهیت کسب و کارها تغییر یافته است به نحوی که به منظور سهولت دسترسی مشتریان، سرویسهای مختلف میبایست از طریق کانال های متنوع در اختیار مشتریان قرار گیرد. بر همین اساس بسیاری از کسب و کارها به منظور برآورده کردن انتظارات مشتریان، تلاش دارند تا مستقل از ابزار و سامانه ها، قابلیتهای دیجیتال خود را گسترش داده و یکپارچه سازی را در تمامی کانالهای ارتباطی خود ایجاد نماید.
منظور از تخلف و تقلب در خدمات مالی، بانکی و پرداخت، عبارت است از انجام هرگونه فعالیتهای بانکی و پرداختی از روش های غیر قانونی مانند استفاده از کارتهای بانکی یا اطلاعات حساب بانکی دزدیده شده برای پرداخت، جعل هویت (چه در سمت پذیرنده و چه در سمت پرداخت کننده وجه)، فعالیتهای نامتعارف با حسابهای بانکی اجاره ای، انجام تراکنشهای مشکوک به پول شویی و غیره.
آقای مصطفی جاویده معاون فناوری اطلاعات کاسپین و مدرس پژوهشکده پولی و بانکی، کارگاه آموزشی با عنوان «کاربرد مفهوم بانکداری بدون هسته مبتنی بر استاندارد BIAN در جهت ارائه خدمات بانکداری دیجیتال» برگزار کرد.
کارگاه BIAN در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با هدف «ضروت تحول بانکداری متمرکز» برای مخاطبان نظام بانکی و آی تی، سوم الی هفتم تیرماه 1402 بصورت مجازی برگزار شد.
آیین رونمایی از سامانه چکاد (چک امن دیجیتال) بانک پارسیان با حضور مدیران ارشد این بانک عصر روز شنبه 21 آبان ماه برگزار شد. در این مراسم با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس، نمایندگان خانه ملت، مدیرعامل بانک پارسیان، مدیران عامل بانکها، معاونان بانک مرکزی، کارشناسان، فعالان حوزه صنعت پرداخت الکترونیک، سامانه چک امن دیجیتال (چکاد) در بانک مرکزی رونمایی شد و نخستین چک امن دیجیتال کشور در اینترنت بانک پارسیان صادر شد.
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تامین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین، روز سه شنبه مورخ بیست و سوم اسفندماه سال ۱۴۰۱ با حضور سهامداران، در سالن کنفرانس گروه داده پردازی پارسیان برگزار شد. در این جلسه آقای دکتر توفیقی به عنوان رییس مجمع، آقایان دکتر خداکرمی و دکتر بیرمی به عنوان ناظران مجمع و آقای نقشوان به عنوان دبیر مجمع، هیئت رئیسه مجمع را تشکیل دادند.
توسعه بیش از پیش فناوری اطلاعات در بخش های مختلف کسب و کارها، باعث ایجاد تغیراتی گسترده در سازمانها شده و موجب ایجاد تحول در بخش های مختلف سازمانها و ارائه خدمات به ذینفعان شده است. بر همین اساس داشتن زیرساختهای فناوری اطلاعات قوی و ایمن موجب یکی از الزامات اصلی جهت ارائه خدمات مناسب و پایدار به مشتریان می باشد.
به نقل از روابط عمومی شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین، طبق «قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانشبنیان و تجاریسازی نوآوریها و اختراعات»، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرمافزارهای رایانهای بهعنوان شرکت دانش بنیان تائید شد. فاطمه عرفانیان مدیر طرح و برنامه اشاره کرد که با توجه به رشد قابلتوجه زیستبوم فنی این شرکت طی سالیان اخیر ، بهسرعت پتانسیل لازم برای ارائه خدمات و محصولات به سایر بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری و شرکتهای فعال در حوزه پولی و مالی و فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را به دست آورده است.
شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین موفق به دریافت پروانه بهرهبرداری تولید نرمافزار شده و به جمع شرکتهای دارای پروانه تولید نرمافزار پیوست. به گزارش روابط عمومی شرکت کاسپین، طبق اعلام فاطمه عرفانیان، مدیر طرح و برنامه شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین، ممیزی پروانه در سه حوزه مشخصات عمومی، مشخصات اختصاصی و مشخصات فنی محصولات تولیدی شرکت صورت پذیرفت.
از حدود دو سال پیش که همهگیری بیماری کرونا بهصورت رسمی تأیید شد، کشور با چالشهای مختلفی روبهرو شد. یکی از مهمترین چالشها، چالش صنعت بانکی کشور بود که هم تمامی کسبوکارها و هم تمام مردم به نحوی با آن مرتبط هستند. اعمال محدودیت در ساعات کاری بانکها و خطری که برای مراجعه حضوری به شعبهها وجود داشت، از یک سو و مشخصنبودن پایان بحران کرونا از سوی دیگر، باعث شد بانکها به فکر جایگزینی برای فرایند احراز هویت ـ که تا پیش از آن فقط با مراجعه حضوری امکانپذیر بود ـ بیفتند. بانک پارسیان یکی از اولین بانکهایی بود که توانست از سامانه احراز هویت مجازیاش رونمایی کند. این سامانه از حدود یک سال پیش فعال است. در این گزارش، جزئیات مسیر طیشده، از ابتدای کار تا رونمایی و فعالشدن سامانه و مسیر پیش روی آن را بررسی میکنیم.
شرکت کاسپین در رتبهبندی سال ۱۴۰۰ شرکتهای انفورماتیک کشور از مجموع هشت شاخص در هفت شاخص رتبه نخست در کشور را به دست آورد. بهمنظور انطباق هرچه بهتر و مؤثرتر نظام مالی و بانکی کشور با استانداردهای بانکداری نوین جهانی، شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین (سهامی خاص) در تاریخ ۲۳ دیماه ۱۳۸۲ به شماره ۲۱۴۹۹۶ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در حال حاضر یکی از شرکتهای عضو گروه هلدینگ (دادهپردازی بانک پارسیان) است. شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین، با بهکارگیری استانداردهای بهروز جهانی و از طریق توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمانها و مؤسسات خصوصی و دولتی و با تمرکز بر راهحلهای پولی و مالی میکوشد کسبوکار مشتریانش را با نگاه شرکای تجاری خود، توسعه داده و توان رقابتپذیری آنها را بهبود بخشد.
عبدالله عشقی مدیر واحد کسبوکاری هوداد (هوشمند داده) یا محصولات هوشمند شرکت کاسپین، در گفتوگو با راه پرداخت، سطوح مختلف محصولات داده محور را معرفی کرد.
در سالهای اخیر بحثهای مربوط به داده، اهمیت آن و همینطور تحلیل داده بسیار پررنگ بوده است. از داده به عنوان طلا یا نفت جدید یاد میکنند. داده میتواند خلق ارزش و درآمد کند، میتواند امنیت ایجاد کند و متقابلا امنیت را به خطر هم بیندازند. هر کار مهمی که در دنیا انجام میشود، یک سرش به داده مربوط است. حرکت به سمت داده در دنیا سیر صعودی دارد و در دهه اخیر مباحث بسیاری در این باره مطرح شده و راهحلهای مختلفی برای انجام عملیات مختلف ارائه شده است؛ مانند به دست آوردن داده، ذخیره داده، تجمیع داده، تغییر داده، تحلیل داده و بهکارگیری خروجیهای نهایی آن.
علی سهرابی، مدیر بخش برنامهریزی و کنترل پروژه شرکت کاسپین در گفتوگو با راه پرداخت مطرح کرد: «میانگین تعداد درخواستها و پروژهها برای بانک پارسیان با تغییر در فرایندهای مدیریتی در طول یک سال از ۱۰۰ مورد به ۲۱۰ درخواست رسیده است.»
شرکت کاسپین از سال ۱۳۸۲ شروع به فعالیت کرده و اکنون یکی از شرکتهای عضو گروه هلدینگ بانک پارسیان است. کاسپین در طول این مسیر سعی کرده که محصولات و راهکارهای کلیدی را به مجموعه پارسیان ارائه دهد. محصولاتی مانند کربنکینگ، مانیتورینگ، سامانه بانکداری باز، هوش تجاری، کشف تقلب و تخلف و غیره از این قبیل محصولات است. اما کاسپین علاهبر ارائه این محصولات در مدیریت تولید خود هم تغییراتی ایجاد کرده تا از طریق آن بتواند هم در رضایتمندی مشتریان موفق باشد و هم چابکی را در مجموعه خود به کار گیرد.
شرکت کاسپین به عنوان اولین شرکت پرداختیار با حساب تسویه بانک پارسیان مجوز فعالیت گرفت
شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین بهعنوان اولین شرکت پرداختیار که حساب پرداختیاری آن نزد بانک پارسیان است، شناخته شد. به گزارش واحد نوآوری و توسعه بازار کاسپین،این شرکت که در حال حاضر به عنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک پارسیان مشغول به فعالیت است ، با توجه به اضافه شدن بانک پارسیان به بانکهای عامل جهت افتتاح حساب پرداختیاری، شرکت کاسپین نیز موفق به اخذ مجوز پرداختیاری از شرکت شاپرک شده است.
شرکت کاسپین در راستای توسعه پلتفرم «بانکداری باز» خود تحت عنوان "کبالت"، در صدد همکاری با استارتاپهای حوزه فین تک است.
پلتفرم بانکداری باز (کبالت)، شامل مجموعهای از سرویسهای مالی بانک ها میباشد که این امکان را در اختیار توسعه دهندگان و شرکتهای فینتک قرار میدهد تا بتوانند برنامههای کاربردی و خلاقانه تولید کنند.
محصولات و برنامههای پیشنهادی از امکان ارائه سرویسهای بانکی به مشتریان خود در قالب API بهرهمند خواهند شد.
استارتاپ های فینتک تا پایان آذر ماه مهلت دارند تا نسبت به ثبت محصولاتشان در سایت دیموند اقدام نمایند، تا از تخفیفات ویژه بهرهمند شوند.
ما به دنبال یک طراح رابط کاربری UI/UX با تجربه و خلاق هستیم. وظیفه شما طراحی رابط کاربری پروژه هاست و باید بتوانید در محیط تیمی با برنامه نویسان Frontend همکاری کنید. باید قدرت تصمیم گیری و انتخاب مناسب ترین طرح با توجه به نوع پروژه را داشته باشید. تجربه کار در حوزه های مالی و بانکی و پرداخت الکترونیک مزیت به حساب می آید.
با شیوع ویروس کرونا کسب و کارها در جهان فضای جدیدی را تجربه کردند که شاید هیچگاه تصوری از آن نداشتند. ارتباطات و رویکردها به طور کلی تغییر کرده و اولویت ها و برنامه بسیاری از شرکتها و مشاغل دیگر مانند گذشته نیست. در دوره ای دورکاری یکی از دهها گزینه بود ولی حالا دورکاری تبدیل به یک گزینه جدی شده است که بسیاری به آن فکر می کنند. در این دوران تنها کسب و کارهایی توانستند خود را حفظ کنند که خود را با شرایط جدید تطبیق دادند. مصطفی جاویده معاون فناوری اطلاعات شرکت کاسپین در گفت و گو با "راه پرداخت" از شرایط جدید حاکم بر کسب و کارهای فناوری محور در دوره شیوع کرونا گفت و تاکید کرد که شرکت کاسپین سعی دارد از طریق توسعه فناوری اطلاعات در سازمانها، با تمرکز بر راهحلهای پولی و مالی، کسبوکار مشتریانش را توسعه داده و توان رقابتپذیری آنها را بهبود دهد. چنین شرکتی مانند بسیاری دیگر برای اینکه شیوع ویروس کرونا و تغییر شرایط کنونی، تاثیرات منفی برروی آنها نگذارد باید به سرعت بتواند خودش را با توجه به نیازهای تغییریافته مشتریانش و عوامل کسبوکاری و محیطی، سازگار کند. مصطفی جاویده در این خصوص میگوید: « مفهوم استراتژی چابک (Agile Strategy) مفهومی بود که ضرورت خود را بیش از پیش در این دوران نشان داد بدان معنا که به جای داشتن نگاه پیشگویانه (Predictive) که بهنوبه خود خوب و لازم است، بیشتر نگاهمان را چابک و تطبیق پذیر (Adaptive) کنیم تا سازگاری با تغییرات سریعتر و بهتر رخ دهد.» او معتقد است که نگاههای استراتژیک در سازمانها، بهویژه برنامههای استراتژیک که برای آینده طراحی شد تحت تاثیر کرونا قرار گرفت.
شرکت کاسپین در پلتفرم بانکداری باز "کبالت" ارتباط بین کسب و کارها و مشتری را محقق ساخت. امروزه ضرورت تعامل صنعت بانکی و فین تک ها علاوه بر ایجاد خدمات نوین و جذب مشتری ، باعث جذب سرمایه بیشتر شده و امری گریزناپذیر است. ورود کاسپین به اکوسیستم فین تک ها با ارایه پلتفرم بانکداری باز "کبالت" بعنوان یکی از پیشران های مهم در رشد و توسعه این اکوسیستم محسوب می شود که موجب همکاری بیشتر با شتاب دهنده ها برای تعامل متقابل با استارت اپها و فین تک ها می گردد.
شرکت کاسپین سامانه هوش تجاری شرکت پرداخت الکترونیک سپهر را در مرداد 99 راه اندازی کرد.
صنعت پرداخت الکترونیک در ایران با حضور شرکتهای مالی بزرگ جزو رقابتیترین بازارهای اقتصاد کشور است و کسب شناختی جامع نسبت به عملیات اصلی شرکت و آگاهی از جایگاه آن در بازار، از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش توانایی رقابت این شرکتها در محیط کسب و کار خواهد بود. پروژه هوش تجاری شرکت سپهر با در نظر گرفتن این هدف به طرح مسئله تحلیل دادهها در حوزههای اصلی عملیاتی این شرکت پرداخته و با ارائه تصویری جامع از آن، توانایی تصمیمگیری مدیران این شرکت را در هدفگذاری کوتاه مدت و بلند مدت ارتقا میدهد.
شرکت کاسپین پیشرو در زمینه “هوش تجاری” و “داده کاوی” پروژههای متعددی را در این حوزه برای شرکتهای پرداخت از جمله تجارت الکترونیک پارسیان و پرداخت الکترونیک سپهر(PSP بانک صادرات) انجام داده است. از جمله میتوان به بسته هوش تجاری شامل زیر پروژه های تراکنش، دارندگی، پایش مستمر مشتریان، بازرسی، نرم افزار تلفن همراه و... اشاره کرد. در حوزه دادهکاوی هم میتوان پروژهای بخشبندی و وفاداری مشتریان، تحلیل روند رفتار مشتریان، پیشبینی رفتار آینده مشتریان، تحلیل سوییچ و پیشبینی میزان خطاها را نام برد. در راستای تکمیل سبد محصولات داده محور در شرکتهای پرداخت الکترونیک، این بار شرکت کاسپین اقدام به تولید محصولی جدید تحت عنوان “تحلیل مبتنی بر مکان مشتریان” نموده است.
شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین و شرکت فرابوم تفاهم نامه مشترکی را در حوزه بانکداری باز منعقد کردند. شرکت تامین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین در شرایط سختی که به تاثی از تبعات منفی انتشار کرونا ویروس و اثرات مخرب آن بر بازار و کسب و کارهای ایجاد گردیده، با هدف برونرفت از سکونی که بر فضای فوق غالب و حاکم گردیده است، همچنین نظر به اهمیت و ضرورت خلق ایدهها و نوآوریهایی که بر مبنای نیاز مشتری ایجاد میگردند تفاهمنامهای را در راستای تحول دیجیتال و توسعه بانکداری الکترونیک با هدف خلق تجربههای جدید و نوآورانه برای مشتریان و همچنین کاهش هزینههای بانکداری مبتنی بر شعبه، با شرکت فرابوم کسب و کاری نوآوری باز با هدف ارائه خدمات یکپارچه بانکداری باز، منعقد نمود. دو پلتفرم "کبالت" و "فرابوم" که خدمات گستردهای به شرکتهای فینتکی، استارتآپها، بنگاههای کوچک و متوسط و بسیاری از نهادهای مالی ارائه میدهند با رویکرد همکاری و تعامل دوسویه، سرویسهای بانکی و غیربانکی را به اشتراک خواهند گذاشت.
بیست و هفتم اردیبهشتماه روز جهانی روابطعمومی و ارتباطات صرفا یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی از تعهد، تخصص، علم و هنر است. این روز فرصتی است تا به نقش و جایگاه روابط عمومی در جامعه، به عنوان هنر هشتم، بیشتر بیندیشیم. در عصر ارتباطات که هر شهروند به عنوان یک خبرنگار در جریان سازی خبری و گردش اطلاعات در کنار کانون های رسمی تولید خبر ایفای نقش می کند، اهمیت روابط عمومی بیش از پیش نمایان است. تغییر ماهیت ارتباطات و سرعت انتشار اطلاعات در عصر حاضر به گونه ای است که فقط یک روابط عمومی حرفه ای، پویا و متخصص می تواند در مواجهه با رویدادهای مختلف، با اتخاذ یک استراتژی کارا و مناسب، سازمان را از کوران مخاطرات برهاند و به سرمنزل مقصود برساند.
آقای مصطفی جاویده معاون فناوری اطلاعات شرکت کاسپین ضمن تبریک سال نو و آروزی موفقیت ، سلامتی و شادکامی برای همگان در سال 99 ، در خصوص عملکرد سال 98 شرکت کاسپین با عنوان "مدیریت راهبرانه کلید افزایش انگیزه کارکنان و بهبود عملکرد سازمان" مطالبی را عنوان کردند:
چگونه مدیریت راهبرانه منجر به افزایش انگیزه کارکنان و بهبود عملکرد سازمان در کاسپین شده است؟
برای بهبود عملکرد سازمان باید بهرهوری نیروی انسانی را افزایش داد و برای افزایش بهرهوری کارکنان باید انگیزه آنان را بالا برد. حال سوال اینجاست که با چه عواملی میتوان انگیزه کارکنان را افزایش داد؟ پدر علم مدیریت کیفیت جهان، دکتر ادواردز دمینگ، معتقد است که حدود ۹۵ درصد مشکلات کسبوکارها به سیستم سازمانی و تنها ۵ درصد به کارکنان مربوط است و وقتی با مصطفی جاویده درباره عملکرد سال گذشته شرکت صحبت کردیم از پیادهسازی مدیریت راهبرانه مبتنی بر اصول کیفیت دمینگ در کاسپین گفت.
حرکت بانکها در مسیر تحول دیجیتال و ورود بازیگران جدید به حوزه بانکی و پرداخت، منجر به شکلگیری نیازهای جدید مشتریان شده است. بانکداری باز رویکرد جدیدی از رشد و تعالی بانکهاست که این امکان را فراهم میسازد تا بانکها در چارچوب قوانین و ضابطههای مشخصی برای کسبوکارهای کوچک مالی فرصتی را فراهم تا از خدمات بانکی استفاده کنند. در این حوزه شرکتهای متعددی ارائهدهنده خدمات بانکداری باز شدهاند و شرکت تامین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین، که ارائهدهنده راهکار بانکی در حوزه نرمافزار و سختافزار است، با پلتفرم کبالت در حوزه بانکداری باز ورود کرده است. این شرکت، پلتفرم بانکداری باز خود را از سال ۱۳۹۶ راهاندازی کرده است و در حال حاضر ۵۶ سرویس در این پلتفرم وجود دارد. با مهران مهدیان، مدیر سرویسهای نرمافزاری شرکت کاسپین در خصوص پشتیبانی سرویسهای سامانه بانکداری باز کبالت به گفتوگو پرداختیم.
طی سالهای گذشته در ایران کسبوکارهای متعددی برای پاسخ به این نیاز شکل گرفتهاند و پروژههای موفقی را نیز پیادهسازی کردهاند. یکی از این شرکتها تامین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین است که با راهاندازی واحد کسبوکاری هوداد یا محصولات هوشمند از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. سال گذشته، سایت فینوویت (finovate) مقالهای را تحت عنوان «داده یا مرگ» منتشر کرد که به روشنی نشان میداد که کسبوکارها چگونه میتوانند از دادهها برای موفقیت خود استفاده کنند. قبول داریم که جمع آوری دادهها امری بسیار دشوار است؛ البته تجزیه و تحلیل دادهها نیز امری است دشوارتر! اما قرار نیست صرفا بهخاطر سختیها و فراز و نشیبهای راه عرصه را خالی کنیم. پس برای اینکه بهعنوان یک کسبوکار پیشرو آیندهای روشن داشته باشیم چه کاری باید انجام دهیم؟
شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین در ادامه فعالیتهای بانکی و راهاندازی سیستم جامع بانکی واحدی تحت عنوان واحد محصولات هوشمند تأسیس کرده است. هدف از ایجاد این واحد از سال 1394 بهبود توانایی پاسخگویی به نیازها و تغییرات بازار، روانسازی فرآیندها، افزایش توان ارزیابی عملکرد بانکها، ایجاد توانایی رهگیری و پیگیری مشتریان، محصولات، کاربران، اسناد، مستندات، و تراکنشها، براساس انواع شاخصهای بازاریابی و افزایش قابلیت نظارت بر عملیات بانکی است. دامنه فعالیتها در این حوزه محدود به سیستم بانکی نبوده هر کسب و کاری که مبتنی بر داده باشد و تحلیل داده برای آن ارزشمند باشد میتواند هدف شرکت کاسپین باشد. برای اینکه بدانیم این واحد در شرکت کاسپین چه وظایفی را برعهده دارد و چه خدماتی را در اختیار سایر کسبوکارها قرار میدهد با مدیر محصولات گروه هوشمند این شرکت به گفتوگو نشستیم.
با راه اندازی پروژه سوییچ لبه شتاب کاسپین در بامداد 15 آذر 1398 ؛ نقطه تماس عملیات پرداخت الکترونیک بانک پارسیان با بانک مرکزی از شرکت تاپ به شرکت کاسپین منتقل شده است. گفتنی است در این پروژه سوییچ لبه شتاب شرکت تاپ با سوییچ تبادلی شرکت کاسپین جایگزین شده است. این مهم موجب کاهش پیچیدگی نگهداشت شبکه سوییچ های پرداخت بانک به علت کاهش تعداد سوییچ های عملیاتی است. همچنین متولی نگهداری شبکه سوییچ های پرداخت بانک از دو نهاد به یک نهاد (شرکت کاسپین) تقلیل یافت. این امر باعث شفاف شدن هرچه بیشتر علت موارد مرتبط به اختلال در سرویس دهی شبکه ای سوییچ های پرداخت بانک پارسیان است.
تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت کاسپین و شتاب دهنده دیموند منعقد گردید. شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین به عنوان یک شرکت فعال در عرصه خدمات سیستمهای کاربردی با در نظر گرفتن اهمیت و نقش کار جمعی در ارتقای بهره وری و افزایش کارآیی و نیز لزوم بهره مندی از زیست بوم کارآفرینی کشور و همچنین تجربیات موجود در حوزههای مختلف کسب و کار، درصدد است با استارتاپ های مختلف همکاری نماید تا از این طریق سطح، تنوع و کیفیت خدمات قابل ارائه خود را ارتقاء بخشد. از آنجا که دیموند به عنوان شتاب دهنده با استارتاپ ها، کسب و کارهای نوپا، و موسسات تجاری با سابقه و فعال در عرصه های مختلف کسب و کار در ارتباط میباشد، همکاری شرکت کاسپین و دیموند با هدف جذب ایده های برون سازمانی و همچنین همکاری با استارت آپ ها صورت خواهد پذیرفت.
شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین (زیرمجمـوعه بانک پارسیان) که از سال 1382 در حـوزه تهیه سیستم های نرم افزاری (کر بانکینگ، سوئیچ بانکی، محصولات بانکداری مدرن و ...) و همچنین طراحی و پشتیبانی سایت های مراکز داده و شبکه تبادل اطلاعات در حال فعالیت است، جهت تکمیل کادر فنی خود در زمینه جاوا دعوت به همکاری می نماید. علاقمندان میتوانند رزومه خود را به آدرس job@caspco.ir ارسال نمایند.
شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین، نسخه جدید اینترنت بانک ریسپانسیو خود را در جهت گسترش خدمات بانکداری مدرن در بانک پارسیان راه اندازی کرد. در تشریح برخی از ویژگی های نسخه جدید اینترنت بانک کاسپین می توان به مواردی چون رعایت اصول طراحی مانند یکپارچگی و چشم نوازی در کنار امنیت بالا اشاره کرد. استفاده آسان در تمامی دستگاه ها (موبایل، تبلت ، رایانه و ...)، امکان دسترسی به صورتحساب تقویمی، امکان برگزیده کردن خدمات، قابلیت شخصی سازی پیشخوان و ... ویژگی های دیگر نسخه ی جدید اینترنت بانک کاسپین می باشد که در راستای افزایش کیفیت و ارتقای خدمات غیرحضوری در بستر اینترنت هم اکنون در دسترس مشتریان بانک پارسیان قرار گرفته است.
بانک قوامین به منظور توسعه فرایند دسترسی سریع به اطلاعات و تحلیل آن ها در جهت تصمیم سازی آگاهانه تر، سامانه هوش تجاری مبتنی بر انبار داده را توسط شرکت "تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین" در کلیه شعب آن بانک پیاده سازی و راه اندازی کرد. به دلیل ضرورت چابکتر شدن بانکها در اخذ تصمیمات مکرر و سریعتر توسط مدیران و پاسخگویی سریع و خلاقانه در این مهم، راه اندازی سامانه هوش تجاری در بانک قوامین صورت گرفت که در این سامانه کلیه ماژول های سپرده، تسهیلات، مالی حسابداری مشتریان و داشبوردهای مدیریتی طوری طراحی شده که با بکارگیری فناوری اطلاعات در جمع آوری، ساماندهی، سازماندهی، گزارشگیری دقیق و تحلیل اطلاعات راه حل موثری را برای رفع مسائل مطروحه ارائه می نماید.
شرکت کاسپین سامانه سمات را عملیاتی و راه اندازی کرد. اتصال لوتوس به سامانه سمات بانک مرکزی از طریق یک وب سرویس انجام می گیرد. این سرویس به منظور استعلام وضعیت اعتباری مشتریان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه متمرکز الکترونیکی تسهیلات و تعهدات که از این پس سامانه "سمات" نامیده می شود استفاده می گردد. این اطلاعات از طریق سامانه لوتوس به سامانه سمات بانک مرکزی ارسال شده و در آنجا تجمیع می شود. تا قبل از راه اندازی سمات اطلاعات وام مربوط به مشتریانی که از بانک پارسیان تسهیلات دریافت می کردند به صورت فایل شده و تحت عنوان فرمهای x/28 از بانک پارسیان جهت ارسال به بانک مرکزی فرستاده می شد. با راه اندازی سامانه سمات، بانک مرکزی تمام دیتاهای مربوط به مشتریان را در اختیار دارد تا بتواند پاسخگوی استعلام سایر بانک ها برای مشتریان باشد. با راه ا ندازی سامانه سمات تمامی اطلاعات مربوط به مشتریان ، وام، ضمانت نامه ها و وثایق بصورت آنلاین در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد.
سامانه تحلیل حساسیت توسط شرکت کاسپین راه اندازی شد. اندازه گیری عملکرد از جمله بهترین راه های به دست آوردن اطلاعات برای تصمیم گیری در بانک هاست. یکی از راه های اساسی در تنظیم برنامه های بهبود بهره وری وکارایی در سطح یک بانک این است که هر یک از بانک ها پیش بینی از وضعیت خود در آینده نیز داشته باشند و عوامل موثر بر ناکارایی شعب خود را بررسی کنند و با برنامه ریزی مناسب، به اصلاح و هدایت واحدهای ناکارا به سوی بهبود و کارایی بپردازند. یکی ازرویکردهای نسبتا نوین برای بهینه سازی در شرایط عدم قطعیت داده ها، استفاده از تکنیک های تحلیل حساسیت است.
شبکه ققنوس روز چهارشنبه 8 خرداد به طور رسمی رونمایی شد و اولین تراکنش روی بلاکچین ققنوس با حضور سرمایه گذاران خصوصی پروژه رقم خورد. این مراسم با حضور دادهورزی سداد وابسته به بانک ملی، فنآوران هوشمند بهسازان فردا وابسته به بانک ملت، فناپ وابسته به بانک پاسارگاد، دادهپردازی پارسیان وابسته به بانک پارسیان، شرکتهای تکوستا و شرکت ققنوس در محل دانشگاه خاتم برگزار شد. در این مراسم مصطفی جاویده معاون فناوری اطلاعات و پویا حسینی مدیر معماری نرم¬افزار شرکت کاسپین حضور داشتند.
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صورتهای مالی شرکت کاسپین با حضور اعضای مجمع؛ مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت و کلیه صاحبان سهام و یا نمایندگان آنها برگزار گردید. این جلسه روز چهارشنبه 28/01/1398 در محل شرکت برگزار شد. در این جلسه گزارش عملکرد منتهی به پایان دی ماه 97 شرکت تامین خدمات سیستم¬های کاربردی کاسپین برای حاضرین جلسه ارائه شد.
شرکت کاسپین موفق به کسب سه مجوز خدمات عملیاتی افتا از وزارت فناوری اطلاعات شد.
شرکت تامین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین، یکی از شرکتهای حاضر در کنگره TopHPC بود که محصولاتش را در زمینه کلان داده را به حاضران در این کنگره معرفی کرد.
مراسم تجلیل از برگزیدگان این رویداد توسط شرکت کاسپین در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین؛ بانک پارسیان سامانه مدیریت ریسک را که توسط شرکت کاسپین طراحی شده در همایش رابطین ریسک ، تطبیق و مبارزه با پولشویی رونمایی کرد. این همایش با حضور کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و معاونین کلیه شعب آن بانک و سایر بانک ها ( سینا، سامان، گردشگری ، ملی و ملت) با هدف رونمایی از سمر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت کاسپین؛ دوره آموزشی نصب و راه اندازی Fusion Banking Trade Innovation با هدف آماده سازی و آشنایی این شرکت به مدت 40 ساعت برگزار شد. این دوره با حضور مدیران و کارشناسان تشکیل شد و سهیل جهانگیری کارشناس گروه ارزی شرکت، مدرس مباحث مطروحه این دوره بودند.
هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت دوم و سوم بهمن ماه برگزار میشود. شرکت کاسپین ضمن حضور در غرفه بانک پارسیان ، با مشارکت در بخش ارائه مقالات تخصصی و علمی از بین صد مقاله ارائه شده و شانزده مقاله برتر پذیرفته شده با حضور گروه معماری نرم افزار خود با ارائه مقاله ای در حوزه کشف تقلب در بین منتخبین بخش مقالات این رویداد نیز حضوری فعال خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی شرکت کاسپین؛ دوره آموزشی Fusion Banking Trade Innovation با هدف آماده سازی و آشنایی بانک سینا با این سیستم جامع عملیات ارزی در 14 جلسه به مدت 5 ساعت در سالن آموزش شرکت کاسپین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کاسپین، دومین همایش ملی مدیران مشتری مدار کشور در روز یک شنبه مورخ ۱۹ آذرماه ۹۶ در محل کتابخانه ملی نهاد ریاست جمهوری برگزار گردید ، در این رویداد مهم مدیران و اساتید موفق به ارائه پنل های آموزشی CRM پرداختند ، همچنین در راستای رسالت اصلی این همایش با توجه به مسئولیت خطیر حمایت از مردم آسیب دیده زلزله زده غرب کشور و نواختن زنگ همدلی با این عزیزان با حضور حداکثری رسانه های ملی و فراملی ، شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین موفق به دریافت نشان ملی مشتری مداری گردید.
سمینار اینترنت اشیا و داده های عظیم در شهر هوشمند روز چهارشنبه 1 اذر 96 در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور برگزار شد.
تندیس هوش تجاری در سه سطح آمادهسازی، پیادهسازی و بهرهبرداری به برترینها تعلق میگیرد و کسب تندیس بلوغ هوش تجاری در سطح بهرهبرداری بهعنوان بالاترین سطح جایزه هوش تجاری کشور است. شرکت تامین خدمات کاربردی کاسپین موفق به دریافت برترین تندیس هوش تجاری به عنوان شرکت پیشرو در فاز بهره برداری و عملیاتی Bi Exploitation گردید.
همزمان با هفدهمین سالگرد تأسیس بانک پارسیان، سومین مرکز داده بانک پارسیان با حضور استاندار سمنان، رئیس اتاق بازرگانی سمنان، مدیرعامل بانک پارسیان، عضو هیئتمدیره، معاون فناوری اطلاعات، دیگر مدیران بانک پارسیان و شرکتهای تابعه و مدیرعامل شرکت تأمین خدمات دستگاههای کاربردی کاسپین؛ سومین مرکز داده بانک پارسیان در استان سمنان افتتاح شد.