نهاد بانکداری باز اروپاPRETA ، برای پشتیبانی از ارائهدهندگان خدمات پرداخت (PSP) و تامینکنندگان شخص ثالث (TPP) در تأمین نیازهای دسترسی به حساب (XS2A) PSD2 راهاندازی شده است.
یک دستفروش در خیابانهایNairobi تلفن همراهش را باز میکند و آخرین معاملات M-PESA و Equity Bank خود را با یک برنامه بودجه بندی به اشتراک میگذارد. او با استفاده از این برنامه اطمینان حاصل میکند که قبضهایش به موقع پرداخت میشوند. براساس موجودی حساب، پرداختها را با برنامه پرداخت میکند. یک برقکار که در چند شرکت بزرگ در بمبئی کار میکند به دنبال یک بیمه نامه برای محافظت از خانوادهاش است. وی به Google Pay دستور میدهد تا اطلاعات درآمد خود را با یک شرکت بیمه برای تعیین اهداف پوشش خود به اشتراک بگذارد، و بعدها پرداختهای حق بیمه را مطابق با جریان درآمد نامنظم، خودکار نماید. در Medellin، یک کارگر ساختمانی و همسر خیاط وی به یک برنامه کاربردی دستور میدهند تا اطلاعات مربوط به دستمزد و درآمد مشترک خود را با وامدهندگان احتمالی به اشتراک بگذارد و یک وام ارزان قیمت برای خرید یک آپارتمان کوچک برای خانواده خود پیدا کند.
اول دیجیتال یک تئوری ارتباطی است که ناشران باید محتوا را در کانالهای رسانهای جدید و با اولویت بیشتر نسبت به رسانههای قدیمی منتشر کنند. فرضیه این تئوری این است که پس از ظهور اینترنت، بیشتر سازمانهای رسانهای همچنان اولویتشان رسانههای سنتی بوده است. با گذشت زمان، این سازمانها با انتخابی روبرو شدندکه یا اولین بار در رسانههای دیجیتال یا رسانههای سنتی قرار است منتشرشود. یک تصمیم "اول دیجیتال" هنگامی اتفاق میافتد که ناشر تصمیم میگیرند اطلاعات را به صورت آنلاین به جای رسانههای سنتی گران قیمت مانند چاپ، توزیع کنند.
همهگیری COVID-19 تاثیر منفی بر جذب سرمایه بر روی فینتکها خواهد گذاشت، که این براساس تحقیقی بر روی 500 فینتک است و بالغ بر 80% سرمایهگذاران معتقدند که این بحرانی جهانی سلامت، بر جذب سرمایه فینتکها تاثیر جبرانناپذیری خواهد گذاشت.